Nalepki różnych formatów
Przedsiębiorstwa promując swoją działalność wybierają nalepki, na których umieszczają wizerunek firmy, który ma być charakterystyczny tylko dla niej. Oprócz tego, że istnieją nalepki mniejszych formatów, które umieszcza się na zeszytach czy przedmiotach firmowych wiele drukarni oferuje także nalepki większych rozmiarów, które nakleja się na samochodach czy szybach okiennych.
Nalepki przystosowane do stosowania na zewnątrz muszą być z trwałego tworzywa pokryte mocnym klejem. Z pewnością wyklucza się produkty papierowe, zdecydowanie lepsze będą wykonane ze sztucznych odpornych na wilgoć tworzyw, które wytrzymają dłuższy okres. Wysokiej jakości nalepki na autach powinny utrzymywać się minimum przez rok, choć wielu producentów oferuje nalepki, z gwarancją trzech czy czterech lat. Od tego ile czasu będą się trzymać nalepki na samochodzie zależy to jak często się nim jeździ oraz gdzie jest przechowywany w czasie spoczynku. Nalepki samochodu garażowanego z pewnością przetrwają znacznie dłużej niż samochodu, który stoi na odkrytym parkingu. Jednak w reklamie nie chodzi oto by ją oszczędzać, nalepki powinny zwiedzać okolice, ponieważ im więcej osób na nią spojrzy, tym większa część społeczności dowie się o promowanym produkcie, firmie czy wydarzeniu.
Nalepki można też umieszczać na szyldach (zobacz na czym polega produkcja szyldów reklamowych).
Nalepki wielkich formatów umieszcza się także na szybach wystawowych. Nie zawsze będą to miejsca na zewnątrz, przykładowo witryny sklepowe w galeriach handlowych znajdują się we wnętrzach budynków, z pewnością nie są eksponowane na takie same warunki jak we wnętrzu, jednak muszą być odporne na działanie wilgoci, która dociera di nich choćby w czasie mycia szyb.
Etykiety metodą fleksograficzną czy cyfrową?
Etykiety, jakie umieszczane są dzisiaj na wszystkich produktach, spełniają nie tylko funkcję informacyjną, ale również dekoracyjną, a nawet reklamową. Poza danymi na temat producenta, rodzaju produktu i poszczególnych składników, mamy też często bogatą grafikę. Wzrok klienta przyciąga obraz, a także dobra jakość samej etykiety. Jaka metoda druku jest najlepsza.
Najczęściej decydujemy się dziś na druk etykiet samoprzylepnych metodą fleksograficzną lub cyfrową. Jeśli wybierzemy opcję z czterema kolorami, lakierem UV, na półbłyszczącym papierze lub folii, etykiety będą ładnie się prezentowały niezależnie od tego, jaką opcję wybierzemy. Ważna jest tu kalkulacja cenowa, wzięcie pod uwagę ilości etykiet, jaka jest nam potrzebna i analiza kosztów. W przypadku metody fleksograficznej musimy się liczyć z dodatkowym kosztem przygotowalni: ceną za matryce, wykrojnik. Jeśli chodzi o etykiety drukowane metodą cyfrową ominą nas wydatki na matryce.
Cena takiego druku jest wyższa, jednak warto tu zauważyć, że takie rozwiązanie ma wiele zalet. W każdym przypadku cena za druk uzależniona jest od ilości etykiet. Jeśli mamy kilka produktów, dla których etykiety są bardzo podobne, różnią się tylko kilkoma elementami graficznymi, to możemy zrobić zamówienie na mix etykiet drukowanych cyfrowo. Składając zamówienie na dziesięć tysięcy sztuk możemy w ramach tego zamówienia zażyczyć sobie kilka tysięcy etykiet jednego rodzaju i kilka tysięcy drugiego rodzaju, nie ponosząc dodatkowych kosztów.